Walne zebranie ROD Bursztyn w MDK (wideo)
Szczegóły relacji znajdują się w wideo (część I oraz część II):
Dnia 28.04.2019 odbyło się walne zebranie sprawozdawczo-wyborcze ROD „Bursztyn”.
Podczas spotkania nagrałem film. Chciałem opublikować całe spotkanie. Niestety z powodu zapisów w statucie PZD(Polski Związek Działkowy) lub ich braku… i odwołania do… innych źródeł… nie mogę opublikować około 40 min nagrania czyli samych sprawozdań
Otóż w statucie zarejestrowanym w KRS dnia 23.02.2018 jest paragraf:
§ 60
1. O terminie, miejscu i porządku obrad walnego zebrania zarząd ROD zawiadamia pisemnie - za pośrednictwem poczty lub doręczając zawiadomienie bezpośrednio za pokwitowaniem - członków zwyczajnych na co najmniej 14 dni przed terminem walnego zebrania.
2. W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, podaje się ponadto miejsce, termin i godziny wyłożenia materiałów sprawozdawczych zgodnie z zasadami określonymi przez Krajowy Zarząd.
Ten zapis został uchwalony(§ 5 uchwały nr 1) w trakcie Nadzwyczajnego XIII Krajowego Zjazdu Delegatów Polskiego Związku Działkowców i obowiązuje od 01.01.2019 roku.
Przy czym zasady Krajowego Zarządu wyrażone w jego „stanowisku” w sprawie fotografowania materiałów sprawozdawczych z dnia 25.04.2018(tekst opublikowany przez PZD również dnia 10.04.2019) w zasadzie zakazują fotografowania materiałów sprawozdawczych.
O motywy i przesłanki uchwalenia takich zapisów w statucie zostanie zapytany wkrótce Polski Związek Działkowców.
Relacja w skrócie:
- 1. - ogólnie zarząd ROD i komisja rewizyjna została pozytywnie oceniona przez działkowców
- 2. - uwagi działkowiczów dotyczyły:
- a. Rozjeżdżonych alejek
- b. Braku działającego oświetlenia
- c. Braku furtki
- 3. Główna dyskusja i największe emocje dotyczyły planowanej inwestycji budowy sieci kanalizacyjnej
- PORZĄDEK OBRAD:
- 1. Otwarcie zebrania.
- 2. Wybór Przewodniczącego i Prezydium zebrania. Wyznaczenie protokolanta.
- 3. Zatwierdzenie porządku obrad.
- 4. Zatwierdzenie regulaminu walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego.
- 5. Wybór Komisji Mandatowej, Wyborczej oraz Uchwał i Wniosków.
- 6. Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności za 2018 rok (merytoryczne i finansowe) oraz za kadencję.
- 7. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej ROD z działalności w 2018 roku oraz za kadencję
- 8. Ocena działalności Zarządu ROD za 2018 rok oraz za kadencję przez Komisję Rewizyjną ROD wraz z wnioskiem w sprawie absolutorium.
- 9. Projekt programu działania na kadencję 2019-2022.
- 10. Projekt planu pracy na 2019 rok.
- 11. Projekt preliminarzy finansowych ROD za 2019 rok.
- 12. Ocena preliminarzy finansowych ROD za 2019 przez Komisję Rewizyjną ROD.
- 13. Sprawozdanie Komisji Mandatowej
- 14. Dyskusja
- 15. Sprawozdanie Komisji Uchwał i Wniosków. Głosowania:
- 15.1. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności Zarządu ROD w 2018 roku oraz za kadencję.
- 15.2. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2018 rok.
- 15.3. Uchwała w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu ROD.
- 15.4. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej ROD w 2018 roku i za kadencję.
- 15.5. Ustalenie składów liczbowych Zarządu ROD i Komisji Rewizyjnej ROD.
- 15.5.1.Przedstawienie przez Komisję Wyborczą kandydatów do Zarządu ROD, Komisji Rewizyjnej ROD i na delegatów na Okręgowy Zjazd Delegatów PZD.
- 15.6. Wybory Zarządu ROD, Komisji Rewizyjnej ROD i delegatów na Okręgowy Zjazd Delegatów PZD.
- 15.7. Uchwalenie opłat ogrodowych i terminu ich wnoszenia w 2019 roku.
- 15.8. Uchwalenie realizacji zadania inwestycyjnego(remontowego), w tym partycypacji finansowej działkowców(jeśli się nie przewiduje, należy skreślić)
- 15.9. Uchwalenie innych uchwał dotyczących działalności ogrodu
- 15.10. Uchwalenie planu pracy na 2019 rok i programu działania na okres kadencji.
- 15.11. Uchwalenie preliminarza finansowego na 2019 rok.
- 16. Sprawy różne
- 17. Zakończenie obrad
Skomentuj
Komentuj jako gość